lørdag 12. mars 2011

Far ødela dagen for meg :-)



Da har vi vært på vår andre utstilling og i vår gruppe var det fire Eurasiere, to valper i klassen 3-6 og to i vår klasse.
Dommer var Aud Fossum og fra henne fikk vi følgende kritikk:
8 1/2 mnd tispe. Fem hode, mørke vakre øyer. Velplasserte ører. God bryst dybde for alderen. Velkroppet (Rart ord). Meget god benst. Tette fine poter. God kne og hasevinkel. Velplass skuldre. Fin hale. Vakker velstelt pels. Bitt O.K. Bev godt meget, fra siden og fram og bak. Fint temp. Velstelt.

Vi fikk 2 plass i vår gruppe så dette var fort gjort og jeg som har trent hele uken på å trave og å stå pent. Ringen var liten så far fant ut at vi ikke kunne løpe særlig fort og derfor ble det bare lett trav og jeg fikk ikke vist meg ordentelig frem for det er vist viktig.
Det fikk vi høre at ei dame med god peiling på slikt for hun mente jeg hadde vunnet hvis far hadde vært klar over at det ikke skal være lett trav, men mer fart så jeg får strekt ut ordentelig, men sånn er livet.

Vi er veldig fornøyd med kritikken Emmie fikk og gleder oss til tirsdag for da starter vi opp med hverdagslydighet:-)


På bildet er det hunden i bakgrunnen som vant BIR (Gratulere til Kristin), hunden ved siden av oss vant 1. plass i vår gruppe og så er det oss som fikk 2. plass :-)

1 kommentar:

  1. Kjempefin kritikk. Velkroppet betyr at hun har bra beinstamme, så det er positivt! :) Kjedlig når ringene er små, det ødlegger så mye :/
    En lærer så lenge en lever, både hund og eier :) om det blir flere utstillinger for dere, vet dere ennå mer hva som venter neste gang :) Gratulerer med velvist valp!! :)

    SvarSlett