torsdag 1. juli 2010

Navn

Å velge navn på desse små krabatene er alså ikke lett. Jeg har ikke gjort det lett for meg selv da jeg ga navn til A-kullet å må følge den trenden. Jeg følger alfabetet, dette er da kull nr 4 og D-kull. Jeg vil ha latinske navn, dem skal bety noe fint og ikke nok med et navn jeg vil ha et ord eller ordtak som også har en betydning til navnet. Som dere kanskje vet er Carve Canem latinsk for "vokt dem for hunden". Trenden må følges med latinske navn ;)

Men nå har jeg alså da funnet navn! Hvilken valp som får hvilket navn blir ikke bestemt ennå.  Jeg kan ombestemme meg ennå, men tror dette blir de endelige registreringsnavnene på D-gjengen.

Jentene
Carve Canem Dulcedo (sjarm, søt)Destinee (skjebne)
Carve Canem Decoro (vakker) Delia (fryd, glede,)
Gutta
Carve Canem Dito (gjere livet rikare) Desiderius (ønska)
Carve Canem Dulcidine (sjarmerande) Donato (ei gåve)
Carve Canem Delectatio (glede) Dexter (heldig)

Carve Canem Decoro Delia blir tispa jeg selv skal beholde, det er det eneste som er bestemt per dags dato. Men hvem av tispene vet jeg ikke ennå. Dem må bli noen uker eldre før jeg kan se hvem av dem som kan passe til mitt bruk :)


Dagens bilde er av Frøken Lilla og Herr Blå

To av tantungene mine er her på sommerferie, og har trippa siden valpene ble født, om å komme se dem. De er bare de aller nærmeste som får hilse på valpene på dette stadie, mennesker som Anaya kjenner godt, ellers blir hun lett stressa. Det var ordentlig kos å ha de på besøk idag :) Tror nok valpene og de andre hundene syns det var godt å få oppmerksomhet og kos. Ida gikk til og med en tur med Enya i regnværet.

3 kommentarer:

  1. Fine navn det der. Ikke helt vanlige, derfor stilige!
    Håper vi kan komme ut og se de etter hvert.

    Bjørn Johansen

    SvarSlett
  2. Åhh så flotte navn! Du er flink Beathe! :)
    Fine bilde var her også. Kjekt å få følge dei her inne! :)

    SvarSlett
  3. Takk for det begge to :) Morsomt ha navn som ingen andre har :)

    SvarSlett