søndag 23. januar 2011

Hjemme alene :-) + litt annet



For en uke siden startet vi "hjemme alene" treningen med Emmie og i ettermiddag har hun vært hjemme alene i 3 timer. Da vi kom hjem lå hun og sov på "soveplassen" sin:-)

Måten vi har trent på er at vi har reist avgårde en av oss, men den andre har sittet musestille på kjøkkenet for å observere og det har tatt noen minutter med tuting og suting før hun har roet seg. Når det har blitt rolig og dette har vart noen minutter har vi gått inn og premiert. Er i grunn det samme som vi gjorde da vi startet burtreningen og det fungere veldig bra.

Vi startet på dressurkurs igjen på tirsdag og det gikk veldig fint. Emmie er veldig ivrig etter å følge med helt til hun bestemmer seg for at "nå er det nok!" og sist holdt det i 50 min :-)

Emmie har begynt å bli skeptisk til fremmede og syntes det er skummelt med enkelte ting som ligger ute. Vi prøver på enkle måter å ufarligjøre ting så vokser hun det vel av seg etter hvert.



Emmie elsker snø og jo dypere jo bedre:-)


Ser at Beathe ikke kan delta på Eurasierspesialen i år. Er det noen andre av Emmies søsken som har tenkt seg dit?

3 kommentarer:

  1. Høres da ut som det har gått kjempefint med alene hjemme treningen =) Veldig lur metode dere har brukt :)

    tenker det er bare pubertet og spøkelsealder som gjør at hun er skeptisk. Dette kommer og går i denne alderen. La henne få ta ting i eget tempo og se at det ikke er farlig. Gjør ting som dere pleier, ta henne med som dere pleier, så kommer det seg :)

    Veldig dumt jeg ikke kan reise på spesialen i år :( men min beste bardomsveninne skal gifte seg, og en sier ikke nei til å være forlover "bare" for en hundeutstilling, selv om jeg ser helst jeg skulle hatt med meg begge deler! :)

    Tror Ingrid i Bergen som har Ailo har planer om å reiser over, hun hilste dere vel på i fjor? Så har der i alle fall enn CC-hund til selskap om dere drar :)

    SvarSlett
  2. eg vurderer sterkt eurasierspesialen;) har veldig lyst å få den med meg. Så får vi sjå når d nærmer seg påmeldingsfrist at alt klaffer, kontoen er enig og Miko er klar;)

    SvarSlett
  3. Koselig med bryllup da og Eurasierspesialen er det jo hvert år :-)
    Vi hilste på Ingrid og Ailo på Torpomoen så hyggelig hvis vi treffes igjen. Hadde vært veldig hyggelig å hilse på Miko og Hege også, men da får vi se hvordan det går når vi nærmer oss.

    SvarSlett