søndag 20. juni 2010

dag 58


Amelia lager til med tepper og wetbed så alt er klart til valpene skal komme :) Gleder seg veldig nå å lurer på om ikke de små skal komme snart! =)

Anaya på dag 58 - 5 dager til termin. Magen har sunke litt ned, men hun beveger seg ennå med lette steg. Har ikke store besverlighetene.

Tempen har sunke litt idag, men det kan være bare en naturlig svingning. Har målt henne nå siste 4-5 dagene og hun har lagt på 37,7-37,8 hver dag.  Igårkveld da jeg la meg var den normal på 37,7, idag målte jeg henne i 10 tiden, da var den 37,6 egentlig ikke noe unormalt. Men da jeg syns at magen hadde endret litt form tok jeg målte henne igjen kl 14 og da var den 37,4.

Temperaturen skal helt ned i 36 grader og oppigjen før en kan vente fødsel. Er ikke alltid en får med seg dette temperaturfallet da det kan skje kjapt, noen ganger tar det lang tid. Anaya oppfører seg normalt ennå, spiste nettopp mat og ser ikke ut til at noe er på gang. Så jeg venter ikke fødsel helt ennå. Vil måle temperaturen igjen om et par timer å se. Det kan være den da holder seg stabilt, har gått ned eller opp. Om den har gått opp kan det være at jeg ikke har fått med meg temperaturfallet, men siden hun er så pass rolig tror jeg det er lite sannsynlig. Når det nærmer seg fødsel vil jeg måle oftere for å holde følge med når dette temperaturfallet er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar